2020

Iceland

While I was in Iceland, I felt the most honest connection was with Mother Earth. Iceland is a land beyond the tree line, it is covered with moss, and the mountains are always snowcapped. It is a place where you feel like reaching out to the stars, to the heavens, to outer space. It light, both in the day and the night, is dazzlingly mysterious.

Whilst in this wilderness, I was strangely beset with feelings and memories unconnected to the place I was in. I was struck by this anomaly, in the wilds of Iceland I remembered things I had forgotten and felt things which I had numbed myself to, I felt liberated from the concrete blocks of my city life which had locked these thoughts feelings memories away.

I wondered, how does nature transform me so. How was it possible for me to regain the forgotten memories and confined feelings? Nature is like an alchemist transforming ore to the gold?

アイスランド

人が少ないアイスランドでのコミュニケーションを考えた時、一番のコミュニケーションは母なる大地とでした。森林限界でもあるアイスランドは苔に覆われ、まだら雪が山々にのこる、宇宙を近く感じるような光線が眩しい不思議な国でした。

そのアイスランドの自然の中に身をおく機会の中では、いままで感じたことのない不思議な感情や記憶が呼び起こされました。そしてこれらの奇妙な感覚に衝撃を受けました。それはなにか自分が通常の生活の中では麻痺していた感覚を想い起すようなものでした。これらの閉じ込められていた思考、感情、記憶は、コンクリートの壁に囲まれた私の生活から救い出されたかのようです。

錬金術師が鉱石を金に変えるように、目に見えない自然の力の前で私たちは変わることができるのでしょうか?それとも閉じ込められた記憶や感覚をとりもどすことは可能なのでしょうか。

Eastern Europe

In contrast to the light and space of Iceland, the forests of Eastern Europe felt dark and claustrophobic. However, there was something about the cryptocrystalline light through the overhang that magical, mystical and evocative. I wanted to feel this in a tangible and real way, so I was massaging the trees, trying to find their pulse, feel their connection to the earth and to the people.

After the animating experience in the isolated land of Iceland and in the dark and silent forests of Eastern Europe, I found brilliant and pure light in the dialogue with young people in the ruins of Leipzig, Germany.

These interviews with local young people in Leipzig initially seem quite different from the “performance painting” or my experiences in Iceland and Eastern Europe. However, the young people’s energy and innocence, their hope and optimism, was also liberating, and thus I started to see the connections between all of my experiences.

These works explore how my surroundings evoked these previously neglected experiences (thoughts, feelings, and memories) under the keywords of communications as journeys through residence experiences. I want this work to resonate with the viewer, that they also feel transformed – that they have thoughts feeing’s memories that were buried and can be freed.

東欧

東欧での森の中での経験は、隠微な光と木々の作る闇の中での、神秘的な体験でもありました。東欧の歴史を振り返った時その森の役割やそこで行われてきた体験を感じ取ることができるのかどうか、手探りで木々をマッサージすることで繋がることを試みました。

アイスランドの荒涼とした土地や東欧の鬱蒼とした静寂な森の中での経験のあと、その光り輝くような自由な純粋な光をドイツライプチッヒでの荒廃とした魅惑的な建物と若者との対話の中に見出しました。

このライプチッヒでの現地の若者たちへのインタビューは、「描くパフォーマンス」もしくはアイスランドや森の体験からはかけ離れたもののように表向きは見受けられますが、人間活動を自然生命活動の一環ととらえることができた時、それらを自然の力として感じることができました。

この作品らは、コミュニケーションというキーワードのもと、無感覚になっていた経験(思考、感情、記憶)を探る旅でもあります。これら作品が見るものに響き渡り、少しでも共感していただけることを願っています。埋葬された感覚の記憶に自由をあたえることができるのでしょうか。